یزدفردا " تقوایی : با شروع به کار دولت دهم و انتخاب وزرا، تحرکاتی سیاسی در سطح استانها صورت گرفته است که مهمترین مبحث طرح شده در استان دارالعباده یزد موضوع ابقا یا جابجایی مهندس فلاح زاده استاندار فعلی استان یزد است.
درحالی که فلاح زاده استاندار فعلی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر تمایل خود بر تمدید استانداریش در خطه دارالعباده یزد تاکید دارد با اینهمه حضور وی در پست جدید؛ خبر جابجایی وی را به گونه ای تقویت می نماید.
یک منبع آگاه نزدیک به وزارت کشور از مذاکره فلاح زاده با سردار نجار در خصوص آینده سیاسی اش خبر داده و می گوید: در روز چهارشنبه هفته گذشته نجار با فلاح زاده صحبت تلفنی داشته اند و مقرر شده است که فلاح زاده سمت فعلی خود را ترک کند.
وی می گوید: قرار است که فلاح زاده در پست معاونت عمرانی وزیر کشور به فعالیت سیاسی خود ادامه دهد که چنین پشنهادی با توجه به سابقه و توانمندی فوق العاده فلاح زاده در مبحث عمرانی مطرح شده است .
بیشک فلاح زاده به عنوان دلسوز نظام جمهوری اسلامی و وفادار به رییس دولت دهم برای فعالیت و خدمت صادقانه در هر سمت و پستی آمادگی دارد.

فلاح زاده می رود!
شاید اولین بار بحث تغییر یا ابقا فلاح زاده استاندار فعلی یزد در وبسایت خبری یزدفردا در روز 20 مردادماه با عنوان «آخرین اخبار و حکایتهای خبری از وضعیت سکان استانداری یزد» مطرح شد که در این گفتار به صورت جدی و قطعی جابجایی استاندار فعلی یزد مطرح شد.
و اما یک روز بعد،روزنامه سراسری ابتکار چهارشنبه 21 مردادماه در شماره 1543 صفحه استانی یزد در گفتاری تحت عنوان «سکاندار یزد تغییر یا ابقا؟» ادامه حضور فلاح زاده استاندار فعلی یزد را به چالش کشیده است.
در این گفتار نویسنده نقل می کند که برسر ابقا یا جابجایی استاندار فعلی یزد شاید و اما هایی وجود دارد.
در همین حال یکی از روزنامه محلی پرتیراژ یزد در روز چهار شنبه 21 مردادماه 1388 ضمن درج خبر مربوط به جابجایی استاندار به واکنش قائم محمدی رییس روابط عمومی و اموربین الملل استانداری یزد اشاره می کند که وی در پاسخ به سوال خبرنگاران می گوید: تمام مسایل طرح شده درحدشایعه است.

واکنش مسوولین استان به اخبار تغییرات
در حالی که خبر گمانه زنی استاندار یزد به صورت اخبار شفاهی در بین افکار عمومی به خصوص سیاسیون ماههای پیش رواج یافته است اما اینبار با رسانه ای شدن آن؛ خبر جابجایی با واکش مسوولین استان روبرو شد.
قائم محمدی در استدلال خود را مورد شایعه بودن این خبر می گوید: حتی شخص استاندار هم اطلاعی از این گمانه زنی ها ندارد و هیچ حرفی در مورد تغییرات در این حوزه مطرح نیست.
درهمین حال خبرگزاری ایسنای یزد در خبری در 19 مردادماه به نقل از غلامحسین دشتی سرپرست معاونت سیاسی استانداری یزد در خصوص شايعات مربوط به تغيير استاندار می گوید: مهندس محمدرضا فلاح‌زاده استاندار يزد اعلام داشتند كه علي‌رغم پيشنهادات، با توجه به اختياراتشان تصميم به ماندن دارند و رفتن ايشان را به شدت تكذيب مي‌كنم.
تکذیب خبر توسط شخص استاندار یزد در نشست تجلیل از خبرنگاران استان (یزدفردا 24 مردادماه ) ادامه می یابد که وی با بیان «فعلا رفتنی نیستم» با قاطعیت تمام موضوع مذاکره برای جابحائی خود را تکذیب می نماید.
با تمام این واکنشها چنین برداشتی می شود که زمانی که تکذیبها و تایید خبرها قوت می گیرد که رخدادی به ظهور پیوسته باشد تا نسبت به آن واکنش رسمی داده شود.
آنچه مسلم است این مقوله از بحث مطبوعاتی فراتر رفته است و اکنون تحرکات سیاسی جدی در ابقا یا جابجایی فلاح زاده به شدت دنبال می شود.

طرح یک تردید ساده
استاندار یزد در جمع خبرنگاران با اشاره به این موضوع که با مشخص نبودن وضعیت وزیر کشور چگونه و از چه کانالی قرار است استانداران تعیین شود این موضوع را به چالش می کشد.
این درحالی است که به نظر می رسدسردار نجار که اکنون بعنوان گزینه متخب برای تصدی پست وزیرکشور دولت دهم انتخاب شده است به منظور جلب نظر و کسب رای اعتمادبا نمایندگان در مقاطع مذاکراتی انجام داده است.
بیشک بحث استانداران هر منطقه، مهم ترین و کلیدی ترین ، خواسته نمایندگان هر استان از وزیرکشور خواهد بود و با توجه به انتخاب فلاح زاده به عنوان معاون وزیر، بحث جانشینی وی در پست استانداری زودتر از موعد معمول رخ داده است.

گمانه زنی سیاسی تمرین دموکراسی
شاید برای اولین بار است که گمانه زنی سیاسی آنهم به صورت شفاف و صریح در سطح مطبوعات یزد رخ می دهد که نتیجه رشد ونمو شبکه های خبری و رسانه های اطلاع رسانی در کشور است.
گرچه پیش از این، چنین حرفها و حدیثهایی پیش از این نیز در گفتار شفاهی عامه مردم به خصوص سیاسیون امری عادی به شمار می رود.
متاسفانه در روزها اخیر در مقابل چنین گمانه زنی و اخباری، برخی از مسوولین و مقامات محلی از رسانه منتشرکننده به صورت غیرمستقیم گلایه نموده اند که این خود جای سوال دارد.
بازهم منتظر خواهیم ماند تا در پس اخبار و گمانه زنی ها، شاهد رخدادها جدید در عرصه مدیریت سیاسی استان یزد باشیم و هذچند که ابقاء سردار فلاح زاده نیز خود رخدادی جدید برای دارالعباده خواهد بود که انشالله با یاری خداوند به نفع نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم دارالعباده یزد رقم بخورد.(و من الله توفیق)
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا